lördag 11 juni 2011

Otursdag

Ja, vad ska man säga. Jag missbedömde vägen grovt och svängde aningen för snävt. Det resulterade i att bilen hängde på underredet och framhjulen spann i luften och fick inget fäste. Två bilar stannade för att hjälpa den gravida med en 2-årig Lykke som satt och sa "oj oj oj". Ingen tur att få loss bilen så enda utvägen var bärgningsbil. Ringde och anmälde och de skulle komma inom en timme. Satte mig i bilen och väntade, men tänkte igen att hur svårt kan det vara? Måste hitta två tillräckligt stora stenar som hjulen kan få fäste på. Sagt och gjort. Löste därmed problemet själv och vips så var bilen
loss!
Väl hemma sedan så insåg jag att mina hemnycklar var borta. Kom som tur väl in i porten såg att grannen satt upp en lapp att jag glömt nyckeln i dörren. Puh... nu låser jag in mig och hoppas på en bättre dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar