torsdag 11 oktober 2012

Det här med träning

Jag har alltid älskat att träna. Ända sen fotbollsträningarna vid klubbstugan i Hovmantorp har i princip alltid varit igång med nån typ av aktivitet. Senaste åren är det löpning och styrketräning som jag mestadels tränat. Gillar tuff, men enkel träning, typ idioten upphopp. Intervaller, styrketräning tycker jag ger bäst effekt och det behöver inte ta så lång tid så länge man är effektiv och inte maskar när man väl tränar. Ända sen Lykke och Juni kom har träningen blivit allt viktigare för mig. Det finns så många pluseffekter att jag knappt vet vart jag ska börja. Dels tiden för dig själv, att man "nollar", frigör endorfiner och därmed blir gladare, starkare (man måste vara stark med en 1-åring och en 3,5-åring), sover bättre och för att inte tala om maten som smakar så mycket bättre. Värsta skitdagen kan ALLTID räddas på kvällen med ett träningspass. Sen är ju känslan att känna igen sin kropp efter graviditet sporrande. Det tror jag de flesta vill. Så. Ger er själva detta, och kör! Hitta nån aktivitet som passar och upplev kicken det ger.

2 kommentarer:

  1. Haha, kul att du nämner fotbollsträningarna i Hovet. Vi pratade om det häromdan. Jag älskade grusträningen, när man fick slita som ett djur, för att sedan få belöningen. Varm saft :)

    SvaraRadera
  2. Jaa den varma saften! Hur god var inte den?! Vilka minnen:)

    SvaraRadera