tisdag 7 februari 2012

Då var jag också utmanad

Av min käraste Frida. Så här kommer lite avslöjande info om mig:)

Vad gjorde du för 10 år sedan:

Ja herregud vad gjorde jag för 10 år sen. Minne som en fiskpinne ni vet hehe. Joel fanns ju i mitt liv redan då (12:e året i år!) och vi bodde i Årsta utanför Stockholm. Jag jobbade på SEB Sergels torg och fest, utgång och middagar var en stor del i vårt liv. Ganska osunt liv om jag inte minns fel, cigg och äpple var ofta frukosten. Längtade hem till Hovmantorp gjorde jag en hel del, eller framförallt till vårt sammansvetsade gäng och den gemenskapen. I mars samma år så flyttade vi till Göteborg, och här blev vi tillslut fast:)

Vad gjorde du för 1 år sedan:

För ett år sedan var jag gravid i v 8. Illamåendet hade precis lamslagit mig och jag låg som en fisk på land i vår lilla lilla lägenhet i stan. Lykke var energisk som få och det var svårt att fördriva tiden i stan på 38 kvm2. Usch, den tiden alltså, jag är glad att vi är här i huset nu om man säger så:)

Fem snacks du gillar:

Chipslover är jag
Smågodis
Semlor (inte snacks kanske men ändå)
Nötter i alla dess former
Jag älskar antipasto, typ lufttorkad skinka, oliver och ostar, det kan kanske räknas som snacks?

Fem sånger du kan hela texten till:

Det här är en störning jag har. Jag kan i princip alla texter. Helt sjukt. Räcker med att höra en låt ett par gånger, så kan jag den. Tänk om inlärningsförmågan kunde vara likadan med andra saker också?!

Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär:

Oj! Det finns ju hur många saker som helst!
Bjuda familj och vänner på en långresa
Betala av lån på hus
Gifta mig
Jobba (ännu) mindre, för att få mer tid till familj och vänner
Shoppa

Fem dåliga vanor:

Slarvig (se bara på 500 hundringen som jag tappade. Sånt händer mig hela tiden)
Glömsk, närminnet är inte vad det borde
Otålig
Somnar alltid när vi ska kolla på film
Klantig (fast det har blivit bättre med åren)

Fem saker du gillar att göra:

Umgås med min lilla familj
Umgås med vänner. Middagar är ju vansinnigt trevligt!
Träna. Just nu löpning och styrketräning.
Laga mat
Resa då, när tillfälle ges
Sjunga

(det blev visst sex st:))

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:

Man ska aldrig säga aldrig, men jag hoppas och tror att jag har förmågan att klä mig efter min kroppstyp.

Fem favoritleksaker:

Iphonen
Ipaden
Apple tv
Mina löparskor
Avfallskvarnen i köket

2 kommentarer:

  1. Härligt att du tog med ciggen;) hahaha.. Å det där med texter på sånger kan jag verkligen intyga, det är sjukligt:)

    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja men så var det, haha kan man inte tro idag:) puss

    SvaraRadera