torsdag 9 februari 2012

Dagishämtningskrångel

Vi är tre-fyra mammor som brukar hämta våra barn samtidigt på dagis. Alla är hemma med sina små kottar och har således bara 15 tim dagistid per vecka.
Idag när jag hämtade Lykke var det kaos. Alla barn som skulle bli hämtade var ledsna och krånglade. Nån ville inte gå hem, nån hade en söm som kliade och Lykke var arg för att jag hämtade hennes skor i hennes fack(för det ville hon göra själv idag). Svettigt värre kan jag säga. Juni var dessutom hungrig och skrek för den saken. Jag längtar så till man slipper alla ytterkläder. Vill ha vår nu!!
Jag vet ju att detta ingår i en soon to be 3-årings liv, utvecklingsfas kallas det visst. Dock tycker jag faktiskt att Lykke generellt blivit lugnare, de långa utbrotten som var innan kommer allt mer sällan, vilket är så skönt för alla inblandade. Så jag antar att vi för varje utbrott/liten kris närmar oss en mer harmonisk vardag. Hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar