söndag 24 januari 2010

Kärt återseende

Vi kom hem från Varberg igår och mötte upp vår lilla stjärna. Trots att vi bara varit iväg ett dygn så saknade vi henne supermycket. Sist jag var iväg från Lykke så var hon lite sur på mig. Kommer ihåg att mamma stod på tågperrongen och väntade och när jag kom så tittade Lykke inspekterande på mig och vände sen nonchalant bort blicken. Kändes som hon tänkte "jaha och här kommer du efter att ha övergivit mig och tror att jag ska hänge mig och och kasta mig i din famn direkt". Därför kändes det lite ovisst, hur skulle hon reagera? Det gick dock över förväntan. När hon såg oss så var det lite samma reaktion, men hon smälte ganska snabbt och gosade in sig i famnen och var glad.
Under gårdagskvällen var vi sen ett glatt gäng på middag hemma hos Anna och Macke. Mycket trevligt med många skratt och mycket gott att äta och dricka. Tusen tack kära vänner! Lykke vaknade vid 23.30 så då traskade vi hemåt. Promenaden hem gjorde tyvärr henne superpigg. Hon vände sig på mage i vagnen och pratade högt och levde rövare hela vägen hem. Slutligen hemma så ville hon göra allt annat än att sova. Vi knoppade in vid 1-snåret så idag har vi bara slöat och fixat hemma. Lykke har förresten hjälpt mig med tvätten som ni kan se!

1 kommentar: