onsdag 23 maj 2012

Hjuviks Lounge

Hörrni ni vet vinbaren jag skrev om häromveckan? Hjuviks Lounge har öppnat nu och ligge precis vid hamnen här i Hjuvik. Än serveras ingen alkohol men det kommer. De som startat det har verkligen rätt tänk. Kaffe från Da Matteo, Lejonet och Björnen glass och bröd och bakverk från Steinbrenner och Nyberg, allt närproducerat med hög kvalite. Än så länge öppet tors-fred så till helgen ska vi gå dit och äta lunch. Exempel på det som fanns på menyn var chèvre sallad med rostade valnötter och honung, räkmacka och lasagne. Spännande, detta gillas mycket!

1 kommentar:

  1. Så söta flickor! Min mamma heter Lycke och hon har varit ofta i Hjuvik, eftersom båten sedan 40-talet fanns där, liksom två sommarhus. Mamma är gammal nu, båten och stugorna är borta. Idag 1 Juni firar jag min födelsedag och tror att jag ska ta en tur Hjuviks Lounge nu på förmiddagen för att fira! Undrar om jag vågar köra nedcabbat?? Lena

    SvaraRadera